Kampanie AdWords

Co należy wiedzieć o kampaniach AdWords?

Każdy, kto prowadzi stronę internetową, liczy na to, że będzie miał jak najwięcej odwiedzin na swojej witrynie. Aby jednak tak mogło być, nie wystarczy wartościowa treść – trzeba zadbać o to, by zachęcić internautów do kliknięcia w link. Do tego celu są właśnie wykorzystywane kampanie AdWords. Jest to usługa marketingowa oferowana w ramach przeglądarki Google. Korzystając z takiej kampanii mamy stu procentową pewność, że po wpisaniu określonej frazy w przeglądarce nasza strona pojawi się w czołowych wynikach, co zwiększa szansę na kliknięcie w link prowadzący do niej.

Kampanie AdWords to reklama, która jest nie tylko skuteczna, ale i opłacalna. Tak naprawdę płacimy tu nie tyle za samo korzystanie z nich, co za efekty (odsłony strony z promocyjnego linku). Reklama ta opiera się na zasadzie PPC (Pay Per Click), co oznacza, że osoba korzystająca z kampanii AdWords płaci określoną kwotę za każde kliknięcie w link. Ile płaci się za pojedyncze kliknięcie, to już zależy od danej reklamy – między innymi od konkurencyjności i rodzajów fraz kluczowych, pod którymi promocyjny link będzie wyświetlany internautom.

Dlaczego warto korzystać z kampanii AdWords?

Sposobów na reklamę internetową jest wiele. Dlaczego warto wybrać akurat taką promocję w wyszukiwarce Google? Oczywiście wspomniane wyżej koszty na pewno do tych zalet się zaliczą – płacimy tylko ze efekty. Jeśli nikt nie skorzysta z promocyjnych linków, to i za reklamę nic nie zapłacimy. To też powoduje, że firmy zajmujące się tworzeniem kampanii AdWords starają się zaplanować je jak najefektywniej – sukces klienta będzie też ich sukcesem. Ponadto warto zdecydować się na tę formę reklamy z następujących powodów:

  • efekty dobrze przeprowadzonej kampanii AdWords są widoczne już po krótkim czasie,
  • klient kontroluje zarówno przebieg kampanii, jak i koszty nią związane,
  • aby wprowadzić w czyn kampanię AdWords nie trzeba nawet w minimalny sposób ingerować w strukturę samej strony,
  • mamy gwarancję, że reklama się ukaże, jeśli tylko internauta wpisze w wyszukiwarce Google odpowiednie hasło.

Oczywiście najlepsza e-kampania reklamowa powinna obejmować kilka dróg, ale bez wątpienia AdWords to jedna z tych głównych, której nie należy zaniedbać.

Komentowanie jest wyłączone