Pozycjonowanie stron

Coraz więcej firm zajmuje się usługą pozycjonowania stron internetowych, ponieważ lawinowo przybywa ilość nowych witryn, które tworzą zarówno firmy jak i osoby prywatne. Inne określenie na usługę tego typu to optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (SEO).

Pozycjonowanie stron to działania zmierzające do osiągnięcia przez wybraną witrynę internetową jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych. Podstawowym celem stosowania optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych jest chęć dotarcia do większej liczby odbiorców, potencjalnych klientów. Dla klienta pożądane jest zwiększenie ruchu danej strony internetowej, a możliwe jest to dzięki zwiększonej widoczności w wyszukiwarkach internetowych. Nikt nie zna dokładnych algorytmów, które napędzają wyszukiwarki internetowe, ale profesjonalista zajmujący się optymalizacją stron, jest w stanie dostrzec zmiany jakie zachodzą w pracy wyszukiwarek i podjąć kroki zmierzające do wypromowania określonej witryny lub utrzymania jej aktualnej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie lokalne (SEO lokalne) polega na pozycjonowaniu fraz kluczowych, które odnoszą się do lokalizacji miejsca, w obrębie którego internauci poszukują danego produktu lub usługi lub fraz nie zawierających lokalizacji, ale odnoszących się do określonego obszaru działalności firmy, używając jednocześnie usługi geolokalizacji. Geolokalizacja jest szczególnie ważna w dobie mobilności i łatwej zmiany miejsca swojego pobytu. Polega ona na tym, że użytkownik wyszukiwarki otrzymuje spersonalizowane wyniki dla miejsca, w którym obecnie się znajduje, bez potrzeby użycia frazy wskazującej na lokalizację w zapytaniu do wyszukiwarki. Siła pozycjonowania lokalnego tkwi w możliwości wypromowania nawet niewielkiej firmy, działającej na niewielkim obszarze, skupiającej się na działalności lokalnej.

Pozycjonowanie szerokie (Long Tail) polega na pozycjonowaniu niejednokrotnie setek skomplikowanych fraz składających się z wielu wyrazów, odnoszących się w sposób precyzyjny do określonych produktów, usług, firm itd. Zapytania tego typu posiadają słowa określające dokładnie cechy poszukiwanych produktów lub usług, co niewątpliwie prowadzi do zaoszczędzenia czasu przez internautów, ponieważ w bardzo szybkim czasie znajdują to czego szukali. Frazy tego typu generują bardzo wartościowe odwiedziny z tego względu, że często korzystają z nich użytkownicy znajdujący się na końcowym etapie procesu zakupowego. Zapytania typu long tail generują odwiedziny o wysokiej konwersji, jednak barierą pozycjonowania szerokiego jest zwykle brak rozbudowanej i unikalnej treści znajdującej się na stronie internetowej.

Komentowanie jest wyłączone